1402-12-07 22:25
1080
1
88929
تحلیلی بر مناظره امروز دانشگاه گلستان؛

کاندیدای بی‌برنامه اصلاح‌طلب با حمله به دولت، مجلس گرم‌کن شد

مهدی اسلامی کاندیدای اصلاح‌طلبی که هفته گذشته از حوزه انتخابیه تهران به گرگان و آق‌قلا انتقالی گرفت برای جبران عقب‌ماندگی تبلیغاتی خود دست به تخریب دولت آیت‌الله رئیسی زد و او را بانی وضع موجود عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، این‌ مناظره با نیم ساعت تاخیر و از ساعت ۱:۳۰ دقیقه با حضور پنج کاندیدا شعبانعلی کابلی، ابوذر فردوسی، علیرضا طاهریان، حجت‌الاسلام علی صغیری و مهدی اسلامی و غیبت عظیم هدایت پور برگزار شد.

مجری جلسه هم گویا در پی انتقاداتی که به او وارد شد، عوض شده بود و فردی بنام پاکدامن این وظیفه را به عهده گرفت و انصافا هم با اخلاقی خوش و مودبانه مناظره را پیش برد.

تعدادی از هواداران هر کاندیدا نیز در سالن حضور یافتند اما به نظر می‌رسید طرفداران فردوسی در سالن بیشتر بودند چون با هر صحبت او شاهد کف و سوت بودیم، فردوسی از برنامه‌های اقتصادی اش گفت و اینکه به دنبال تحول است.

اما جرقه حاشیه‌ها را علی صغیری زد، او خطاب به فردوسی گفت که شما اگه منتقد سیاسیون هستید چرا الان همان سیاسیون پشت سر شما هستند؟

مهدی اسلامی که تازه هفته گذشته از حوزه انتخابیه تهران به گرگان و آق قلا انتقالی گرفت برای جبران عقب ماندگی تبلیغاتی خود دست به تخریب دولت آیت‌الله رئیسی زد و او را بانی وضع موجود عنوان کرد.

🔹 وی در ادامه به شورای ائتلاف استان و رئیس آن حمله کرد و وضعیت استان را ناشی از عملکرد آنها خواند. او سه ساعت اول مناظره را بدون ارائه حتی یک برنامه و ایده با حمله به جریان مقابل و دولت سیزدهم و طرح مباحثی چون فیلترینگ، مقایسه قیمت‌ها بین دولت‌ها و مصوبه تسهیلات یکی از کاندیداها پیش برد.

این رویکرد او بارها با اعتراض دانشجویان مواجه شد و از می‌خواستند برنامه‌اش را بگوید، ابوذر فردوسی اما در صحبتهایش پاسخ کوبنده‌ای به صحبت‌های اسلامی داد و از دولت رئیسی و شورای ائتلاف استان تمام قد دفاع کرد.

شعبانعلی کابلی هم خوب صحبت کرد اما سخنانش تحت‌الشعاع حاشیه‌های اصلی این‌مناظره قرار گرفت، او گفت که تیم اقتصادی دولت در کشور و استان ضعیف است و باید تقویت شود.

علیرضا طاهریان هم چون یک فعال اقتصادی بود نظرات نزدیکتری به ابوذر فردوسی داشت و علت اصلی عقب ماندگی استان را نداشتن نمایندگان مناسب می‌دانست، او پتروشیمی گلستان را شکلات لای زرورق دانست که معلوم نیست چی داخل آن است.

حجت‌الاسلام علی صغیری هم خودش را مخالف فیلترینگ دانست اما گفت این فضا باید مدیریت شود،  نمی‌شود پدر خانواده باشی اما به دست بچه چاقو بدهیم.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.